Over ons

The Content Department Logo white gradient

Samengekomen door een gedeelde visie over content, begonnen wij in 2023 The Content Department. Waar Matthijs als head of strategy bij verschillende bureaus verantwoordelijk is geweest voor de visie, branding en contentstrategie voor merken als KLM, Converse en Swarovski, werkte hij eerder al samen met Charlotte die, als head of content, bezig was met het bedenken en uitrollen van contentplatforms voor Samsung, Henkel en ALDI Nederland.  

Met The Content Department werken wij als contentmarketingbureau samen met verschillende merken en bureaus. Wij focussen ons op het gebied van contentstrategie, merk, content advies & begeleiding en productie (video, tekst, podcasts) voor de langetermijnvisie voor onze klanten.

Matthijs Tielman

Matthijs is als strategy director altijd actief geweest in de wereld van content. Dat begon met bloggen in de 'early days' van web2.0. Dit evolueerde door naar een webwinkel in luxe accessoires voor mannen. Na de verkoop van deze webshop was hij een van de grondleggers van het contentmarketingbureau van Wayne Parker Kent en bracht hij daarna het 'content-denken' naar digital design agency Bravoure. Daarnaast is hij jarenlang een van de hosts geweest van de podcast The Brief en initiatiefnemer van het jaarlijkse WPK/Mediatest Jongerenonderzoek.

Charlotte van Dijk

Na jaren in de reis- & techwereld te hebben gewerkt aan content, begon Charlotte voor het eerst aan bureauzijde bij Wayne Parker Kent. Ze studeerde Corporate Communicatie en zette sindsdien naast haar werk projecten op voor Facebook, begon haar eigen magazine Feminien.com en was host van contentmarketing podcast The Brief. Als Head of Content heeft Charlotte zich gespecialiseerd in het uitrollen van contentstrategieën voor merken en begeleidt zij klanten met het succesvol uitvoeren van content producties.

merken waar wij ook voor hebben gewerkt

The Brief

Podcast met 100+ interviews met top marketeers

Hoe kan je als contentbureau het beste laten zien wat je kunt? Juist, door het zelf te gaan doen. Dit was het beginpunt van content marketing podcast The Brief in 2016, één van de eerste marketing podcasts van Nederland. Het initiatief en idee van Matthijs kwam hierbij tot uitvoering en zorgde voor een succesvolle reeks van 100+ afleveringen.

In de podcast worden honderden marketeers geïnterviewd: van Salesforce tot AB InBev en Unilever tot Transavia. Toen Matthijs in 2022 WPK verliet, nam Charlotte het stokje over. Ook zij kreeg onder andere de CMO’s van YouTube, Zalando, Tony Chocolonely en Van Moof voor haar microfoon. De interviews zorgden voor lessen over het vormen van de juiste marketingstrategieën, welke keuzes je tegenaan loopt wanneer de markt verandert en hoe je het beste om kan gaan met je marketingbudget.