Over ons

The Content Department Logo white gradient

Samengekomen door een gedeelde visie over content, begonnen wij in 2023 The Content Department. Waar Matthijs als head of strategy bij verschillende bureaus verantwoordelijk is geweest voor de visie, branding en contentstrategie voor merken als KLM, Converse en Swarovski, werkten hij eerder al samen met Charlotte als head of content op het bedenken en uitrollen van content platforms voor Samsung, Henkel en ALDI Nederland.  

Vanuit The Content Department werken wij nu met verschillende merken en bureau’s op het gebied van videoproductie, design, podcasts en copy aan de lange termijn visie voor onze klanten.

Matthijs Tielman | the content department
linkedin-logo-linkedin-icon-transparent-free-png

Matthijs Tielman

Matthijs is als strategy director altijd actief geweest in de wereld van content. Dat begon met bloggen in de 'early days' van web2.0. Dit evolueerde door naar een webwinkel in luxe accessoires voor mannen. Na de verkoop van deze webshop was hij een van de grondleggers van het content marketing bureau van Wayne Parker Kent en bracht daarna het 'content-denken' naar digital design agency Bravoure. Daarnaast is hij jarenlang een van de hosts geweest van de podcast The Brief en initiatiefnemer van het jaarlijkse WPK/Mediatest Jongerenonderzoek. In maart 2023 startte hij officieel met The Content Department.

Charlotte van Dijk | the content department
linkedin-logo-linkedin-icon-transparent-free-png

Charlotte van Dijk

Na jaren in de techwereld te hebben gewerkt, begon Charlotte haar carrière in de reclame bij Wayne Parker Kent. Ze studeerde Corporate Communicatie en zette sindsdien naast haar werk projecten op voor Facebook, begon haar eigen magazine Feminien.com en was host van content marketing podcast The Brief. Als Head of Content heeft Charlotte zich gespecialiseerd in het uitrollen van contentstrategieën voor merken en The Content Department.

merken waar wij ook voor hebben gewerkt

Podcast
The Brief

100+ interviews met top marketeers​

Hoe kan je als contentbureau het beste laten zien wat je kunt? Juist, door het zelf te gaan doen. Dit was het beginpunt van content marketing podcast The Brief in 2016, één van de eerste marketing podcasts van Nederland. Het initiatief en idee van Matthijs kwam hierbij tot uitvoering en zorgde voor een succesvolle reeks van 100+ afleveringen.

In de podcast worden honderden marketeers geïnterviewd: van Salesforce tot AB InBev en Unilever tot Transavia. Toen Matthijs in 2022 WPK verliet, nam Charlotte het stokje over. Ook zij kreeg onder andere de CMO’s van YouTube, Zalando, Tony Chocolonely en Van Moof voor haar microfoon. De interviews zorgden voor lessen over het vormen van de juiste marketingstrategieën, welke keuzes je tegenaan loopt wanneer de markt verandert en hoe je het beste om kan gaan met je marketingbudget.