Samengekomen door een gedeelde visie over content, begonnen wij in 2023 The Content Department. Waar Matthijs als head of strategy bij verschillende bureaus verantwoordelijk is geweest voor de visie, branding en contentstrategie voor merken als KLM, Converse en Swarovski, werkte hij eerder al samen met Charlotte die, als head of content, bezig was met het bedenken en uitrollen van contentplatforms voor Samsung, Henkel en ALDI Nederland.
Met The Content Department werken wij als contentmarketingbureau samen met verschillende merken en bureaus. Wij focussen ons op het gebied van contentstrategie, merk, content advies & begeleiding en productie (video, tekst, podcasts) voor de langetermijnvisie voor onze klanten.
Podcast met 100+ interviews met top marketeers
Hoe kan je als contentbureau het beste laten zien wat je kunt? Juist, door het zelf te gaan doen. Dit was het beginpunt van content marketing podcast The Brief in 2016, één van de eerste marketing podcasts van Nederland. Het initiatief en idee van Matthijs kwam hierbij tot uitvoering en zorgde voor een succesvolle reeks van 100+ afleveringen.
In de podcast worden honderden marketeers geïnterviewd: van Salesforce tot AB InBev en Unilever tot Transavia. Toen Matthijs in 2022 WPK verliet, nam Charlotte het stokje over. Ook zij kreeg onder andere de CMO’s van YouTube, Zalando, Tony Chocolonely en Van Moof voor haar microfoon. De interviews zorgden voor lessen over het vormen van de juiste marketingstrategieën, welke keuzes je tegenaan loopt wanneer de markt verandert en hoe je het beste om kan gaan met je marketingbudget.