We zijn genomineerd voor de ICMA en Grand Prix Content Marketing Awards

Nominatie ICMA en Grand Prix

ICMA en Grand Prix Content Marketing Awards

Samen met Zilveren Kruis zijn The Content Department en Natwerk genomineerd voor twee awards: de Grand Prix Content Marketing Awards én de Influencer Content Marketing Awards (ICMA).

De nominaties zijn voor onze gezamenlijke case “Gezondheid dichterbij met content die helpt” — een always-on contentstrategie waarmee Zilveren Kruis gezondheid écht dichterbij brengt.

Gezonder Leven

Via het platform Gezonder Leven biedt Zilveren Kruis betrouwbare, praktische en toegankelijke kennis over onderwerpen als huidkanker, seizoensklachten, mentale gezondheid en zorginnovaties.

  • Altijd relevant door slim inspelen op seizoensgebonden zoekgedrag.
  • Betrouwbaar en deskundig dankzij samenwerking met medische experts.
  • Duurzaam effectief door SEO en AI-optimalisatie, zónder mediabudget.

25 miljoen mensen in 2025 bereikt zonder mediabudget

En het resultaat mag er zijn: met deze content hebben we meer dan 25 miljoen mensen bereikt in 2025 tot nu toe (gemiddeld 3 miljoen mensen bereikt per maand), staan er 718 keywords in de top 3 van Google, en is 41% van de content zichtbaarheid in AI-zoekresultaten.

Met deze always-on strategie claimt Zilveren Kruis proactief gezondheidsthema’s. Via themadossiers, SEO en AI-optimalisatie bereikt het platform Gezonder Leven maandelijks miljoenen Nederlanders. Zonder mediabudget is er een duurzame merkwaarde gecreëerd en druk op de zorg aantoonbaar verlaagd.

Meer lezen?

Foto van Charlotte van Dijk

Charlotte van Dijk

Dit artikel is geschreven door Charlotte, oprichter en Head of Content van The Content Department. Met een hart voor contentmarketing heeft Charlotte zich als Head of Content gespecialiseerd in SEO, het uitrollen van contentstrategieën voor merken en begeleidt zij klanten met het succesvol uitvoeren van content producties.