Door de redactie van FONK magazine zijn we met The Content Department uitgekozen als een van de ‘meest veelbelovende bureaus van vandaag’ in de editie Who to Watch 2023.
Als onderdeel van deze editie werd Charlotte geïnterviewd over onze visie met het bedrijf, waar we ons bed voor uitkomen en onze grootste prestaties tot nu toe.
“Met de komst van AI verandert de manier waarop we informatie zoeken en content produceren. Met The Content Department helpen we bedrijven hun informatie gevonden te laten worden, verspreiden en/of juist te waarborgen”
“Wij kunnen met onze SEO-expertise en insights zien waar klanten naar zoeken en mee bezig zijn. Door deze kennis te delen in de vorm van relevante content, ontstaat er een relatie tussen klant en organisatie die rendeert met aantoonbare resultaten.’
Vragen Who To Watch interview
Wat is jullie specialisatie?|
The Content Department is gespecialiseerd in search-gedreven (organische) content marketing, met een focus op strategie, content creatie en SEO.
Wat maakt jullie bureauformule toekomstbestendig?
Met de komst van AI verandert de manier waarop we informatie zoeken en content produceren. Met The Content Department helpen we bedrijven hun informatie gevonden te laten worden, verspreiden en/of juist te waarborgen. Wij denken hierbij mee vanuit het beginpunt en kunnen vervolgens naast de strategie ook de productie van de juiste content en webtechniek hierop toepassen en het bedrijf toekomstbestendig maken.
Waarmee maken jullie het verschil in het huidige bureaulandschap?
Wij maken content niet voor de likes, grappige TikToks of brand awareness, maar zien content als de kennis die de kern van een organisatie vormt. Wij kunnen met onze SEO expertise en insights zien waar klanten naar zoeken en mee bezig zijn. Door deze kennis te delen in de vorm van relevante content, ontstaat er een relatie tussen klant en organisatie die rendeert met aantoonbare resultaten.
Voor welke opdracht kom je met liefde midden in de nacht je bed uit?
Wij hebben een voorliefde voor organisaties die een hoop kennis herbergen en dit misschien nog niet optimaal aan het publiek kunnen laten zien. Zoals bijvoorbeeld musea. Wij zouden ons bed wel uitkomen voor het The Metropolitan Museum of Arts in New York denk ik.
Wat is jullie meest aansprekende prestatie tot nu toe?
Een content platform bouwen, volledig gebaseerd op AI input, data en content. Alleen al om te kijken hoe Google hierop reageert is dit een mega interessante business case. Resultaten zijn nog wat voorbarig, want we zijn pas een paar maanden bezig, maar het ziet er goed uit! Het mooie hierbij is dat je groot kan denken. Heel groot. In een maand schalen naar drie verschillende talen? Waarom ook niet! Daarin ligt de kracht van AI. Het werkt als je de toepassing ervan onder controle hebt.
Waar willen jullie met het bureau over twee jaar staan?
We groeien mee met waar de AI-revolutie ons brengt. We blijven up-to-date en houden de innovaties goed in de gaten, maar het gaat razendsnel. We hopen dit ook mee te geven aan onze klanten, dat we hun partner zijn tijdens het reizen met deze raket. Waar we over twee jaar staan? Think big!
Wat zie je als grootste obstakels op jullie weg en hoe pak je die aan?
Het grootste obstakel dat we op het moment ervaren is dat we door de grote vraag aan klanten nauwelijks toekomen aan het bouwen van ons eigen bedrijf. De trein rijdt al, maar we zijn de rails nog aan het leggen. Dit is een luxepositie, daar zijn we ons van bewust. We werken nu met een kernteam aan een selecte groep klanten. Ondertussen kunnen we voor extra handjes gelukkig wel vertrouwen op ons brede netwerk van freelancers waar we hele specifieke taken aan uit kunnen besteden. Of we in de toekomst onze banden met zo’n hechte groep freelancers willen versterken, of juist een team van eigen medewerkers, dat zijn zaken die we nu nog aan het ontdekken zijn bij het uitzetten van onze eigen roadmap voor de komende 5 jaar.
Wat iedere marketeer over jullie moet weten…..
The Content Department is, zoals de naam al aangeeft, de afdeling die je zo in jouw bedrijf kan klikken. We bedenken, maken en optimaliseren je content om ervoor te zorgen dat jouw klanten de ‘digitale’ deur uitgaan met wat ze nodig hebben.
Info voor kader
Oprichtingsdatum: 1 maart 2023
Founder(s): Charlotte van Dijk & Matthijs Tielman
Specialisatie: Search, Content, Strategie
Aantal werknemers: 2
Gevestigd in: A’DAM Toren, Amsterdam
Opdrachtgevers onder meer: ZilverenKruis, Kwantum/Leenbakker (HomeFashion Group B.V.), CLIQ Digital, Bloakes, Eerlijke WOZ.
Website: www.thecontentdepartment.nl
Social media: https://www.linkedin.com/company/the-content-department-bv/
Bovenstaande vragen zijn beantwoord door: Charlotte van Dijk