Wat wij doen

Wij geloven in de kracht van aandacht verdienen – organisch mensen bereiken. Want elk bedrijf is een schatkamer aan kennis heeft om te delen. Kennis waar mensen naar op zoek zijn. Alleen is de meest gemiste kans dat bedrijven deze kennis niet slim genoeg delen. 

Met onze data-gedreven aanpak zetten wij de kennis van onze klanten om in slimme content. Dit zorgt voor meer organisch bereik en aantoonbare resultaten op jouw business. Nu en op lange termijn. 

Dit proces kunnen wij volledig voor je verzorgen – van strategie tot productie en distributie. Maar we trainen ook met alle liefde jouw eigen team. Meer weten?

The Content Department logo

Resultaten met onze aanpak

icoon 27% | The Content Department

toename in organisch verkeer in drie maanden

Sector: Finance

positievere merkperceptie na bezoek van het contenplatform

Sector: Retail

icon 60 procent

toename gemiddelde orderwaarde bij geregistreerde gebruikers van het contentplatform

Sector: FMCG

icon 44 procent

merkvoorkeur na het zien van onze content ivm push advertising

Sector: Consumer Electronics

Onze methode

Content op basis van échte inzichten

Wij baseren ons advies altijd op echte inzichten. Want alleen zo weet je waar je doelgroep echt behoefte aan heeft. Dit begint bij ons altijd met kijken welke vragen ze stellen. Over jouw merk en product(-categorie). Deze vragen zijn voor ons altijd het beginpunt. Want iedere gestelde vraag is een kans om iemand te helpen – te bereiken. 

Wij matchen jouw kennis en ervaring met vragen en informatiebehoeften vanuit de markt waarop jij relevante antwoorden kan geven. 

Deze inzichten vormen het fundament van de content die we maken. Want zo zorg je voor organisch bereik. En we maken dit ook nog eens volledig inzichtelijk; vooraf met data als bewijs. Dat geeft rust en vertrouwen voor het vervolg. 

Focus op directe relaties

Wij geloven dat directe relaties met je publiek het meest waardevol zijn. Mensen die je kunt bereiken zonder tussenkomst van bijvoorbeeld Facebook of TikTok. Want dat scheelt een hoop geld. 

Deze relaties bouw je vooral op je eigen website; dit is het huis van jouw merk, hier vindt de conversie plaats en hier is alle data van jou. Daarom wil je hier zo veel mogelijk verkeer naartoe brengen. 

Samen brengen wij jouw digitale ecosysteem in kaart en optimaliseren we je platformen. Zodat je goed gevonden wordt en zo veel mogelijk organisch bereik genereert. 

Zodra we weten welke kanalen we inzetten, weten we ook welke content we daarvoor nodig gaan hebben. 

Slim content produceren

Alle kanalen in ons ecosysteem hebben een doel. En dus wordt alle content wordt met een doel gemaakt. Of het nu het beantwoorden van een vraag is of het entertainen van je publiek. 

Op basis van deze doelen maken wij duidelijke formats. Door deze vorm van standaardisatie kunnen we de kwaliteit waarborgen, efficiënt produceren, plannen en zorgen we voor herkenning bij ons publiek.

En we bedenken van tevoren op welke kanalen we content uit dit format gaan inzetten. Zo kan een video ook een artikel, social post of advertentie worden. Allemaal uit dezelfde productie. 

Met deze manier van produceren, kunnen we jouw ecosysteem van kanalen veel efficiënter vullen met onze slimme content. “Big rocks, small pebbles” noemen we dat.

Publiceren, leren & verbeteren

Content marketing is namelijk een langetermijn strategie. Hoe langer je het volhoudt hoe beter de resultaten. En hoe gestructureerder je werk hoe langer je het volhoudt. Daarom werken wij volgens een redactionele aanpak; goede planning, publicatie  en continue optimalisatie. 

Analyse en optimalisatie zijn dan ook een vast onderdeel van onze aanpak. Want uiteindelijk gaat het om de resultaten. Dus zorgen wij er altijd voor dat onze klanten het effect van ons werk kunnen meten. Dat begint bij bereik en merk-effecten. Maar het liefst rekenen we dit door tot aan de euro’s die het bespaart of direct oplevert. 

Deze cyclus blijft zich herhalen, dus we optimaliseren onze content en formats doorlopend. Kansen spotten en doorontwikkelen. Want het kan altijd beter. Of anders.

Zijn jullie dan een SEO- of reclamebureau?

Het antwoord op deze vraag is: ja en nee. 

Wij zetten de kennis van SEO bureaus in om ook je merk te laten groeien. Zo zijn we ook een aanvulling op wat je reclamebureau doet. Want beiden stoppen vaak  bij jouw merk en/ of product. 

Wij gaan hier juist verder – wij kijken ook waar we jouw kennis logischerwijs kunnen delen om vragen te beantwoorden. Want wij weten uit ervaring dat dit een grote impact kan hebben op je business. Van merk-KPI’s tot omzetcijfers. 

Dus noem ons maar gewoon een content marketing bureau. 

Benieuwd hoe deze methode kan werken voor jou?