De contentafdeling voor Relevance (Schouten & Nelissen)

banner case study relevance
Wat wij voor Relevance doen
* Redactioneel proces in 3 talen (EN, NL, DU): SEO-content creatie, content management, LinkedIn management
* SEO website-optimalisatie
* Formatontwikkeling
* Videoproductie
* Paid Ads: strategie & uitvoering
* LinkedIn Ads: strategie & uitvoering
* Performance & Analyse
* Learner Marketing: conceptontwikkeling & uitvoering

Als verlengstuk van de organisatie

Sinds 2024 zijn wij de contentafdeling voor Relevance Learning, de incompany trainer van Schouten & Nelissen. Relevance ontwikkelt leertrajecten op maat, waarbij zij organisaties helpen om hun medewerkers te ontwikkelen. Van leiderschapsontwikkeling, tot talentontwikkeling en vaardigheden.

Relevance had behoefte aan een consistente contentaanpak om de positie wereldwijd in de markt te versterken. Ze zochten een partner die niet alleen losse content kon opleveren, maar als volledige contentafdeling kon meedenken en uitvoeren.

Een nieuwe naam, een nieuw gezicht

De organisatie die wereldwijd opereert, heeft sinds 2022 haar naam veranderd van Schouten Global naar Relevance Learning. Deze naamsverandering werd (nog) niet breed doorgevoerd, waardoor in 2024 ervoor gekozen is dit anders aan te pakken. Door middel van een nieuwe visuele identiteit, een nieuwe website en een consistente contentaanpak heeft Relevance sinds januari 2025 een sterke basis staan.

Wij hebben Relevance geholpen om hun nieuwe corporate identity om te zetten in een always-on strategie en redactionele manier van werken, in het Nederlands, Engels en Duits. 

De contentafdeling

The Content Department stapte in als de externe contentafdeling van Relevance Learning. Samen ontwikkelden we een scherpe contentstrategie die aansluit bij hun missie en doelgroep: HR en L&D professionals in middelgrote en grote organisaties.

Onze werkzaamheden

Website en landingspagina’s
We schrijven en optimaliseren alle webcontent voor de nieuwe website voor SEO, zodat meer bezoekers de website organisch kunnen vinden. Daarnaast creëren we conversie-geoptimaliseerde landingspagina’s.

Campagnes
Voor Google Ads en LinkedIn Advertising ontwikkelen we advertenties, visuals en landingspagina’s. Met A/B-testing optimaliseren we continu de keywords, boodschap en targeting.

Contentstrategie
Van blogartikelen tot case studies en CEO interviews: we zorgen voor een constante stroom van hoge kwaliteit content die autoriteit opbouwt en leads genereert. Met een wekelijke redactie meeting stemmen we de content wekelijks af met het interne team. De content wordt in drie talen geproduceerd: Engels, Nederlands en Duits.

LinkedIn formats
De gemaakte artikelen en posts vormen een belangrijk onderdeel van de LinkedIn strategie. Met ontwikkelde social formats, groeit het organische LinkedIn bereik én het aantal volgers wekelijks.

SEO Strategie
Door middel van analyses van keywords, keyword gaps en concurrentie bepalen we verschillende SEO-strategieën voor verschillende talen (Engels, Nederlands, Duits) en markten.

Videoproductie
Tot slot maken we van succesvolle case studies video’s om het interne sales team te helpen bij het uitrollen van nieuwe trajecten. Hiervoor zijn we van A tot Z verantwoordelijk voor de videoproductie. Zie een voorbeeld van een case video hieronder:

Meer lezen?

Foto van Charlotte van Dijk

Charlotte van Dijk

Dit artikel is geschreven door Charlotte, oprichter en Head of Content van The Content Department. Met een hart voor contentmarketing heeft Charlotte zich als Head of Content gespecialiseerd in SEO, het uitrollen van contentstrategieën voor merken en begeleidt zij klanten met het succesvol uitvoeren van content producties.