Nadat we voor Leen Bakker de contentstrategie en redactionele formule hadden uitgewerkt, konden we op basis van het Content Playbook ook twee van de gemaakte formats uitwerken voor TikTok: Proefzitters en Store Stories.
In de nieuwe contentstrategie stond ‘Alles voor een gezellig huis’ centraal. Daarbij hoorde meer mensen (en vooral klanten) in beeld. Met deze boodschap werkten wij twee formats uit.
Store Stories
Dit format was geïnspireerd op het voormalige RTL-format ‘de Bloemenstal’. In de wereld van TikTok biedt “Store Stories” een mooie kans om de essentie van de winkel op een mooie manier te delen.
Dit format laat je zien door de ogen van je klanten en medewerkers. Het legt authentieke ervaringen en persoonlijke verhalen vast die de reden van het bezoek van de winkel vastleggen.
Door middel van korte, visueel aantrekkelijke video’s creëert ‘Store Stories’ een directe en emotionele connectie met kijkers, waardoor Leen Bakker op een persoonlijke en herkenbare manier wordt gepresenteerd. Dit format versterkt de betrokkenheid, maakt de winkelervaring tastbaar en helpt om een sterkere band met de doelgroep op te bouwen.
Bekijk alle video’s van Store Stories op de Leen Bakker TikTok:
@leenbakkernl Store stories pt 3 🛒📢. Samen shoppen voor je kleinkind 💕 #storestories #interview #winkelen #leenbakker ♬ origineel geluid – Leen Bakker 💕
Proefzitters
Online shoppen is praktisch en leuk, maar voor meubeluitgaven is een bezoek aan de winkel wel zo handig. Zeker in het geval van een nieuwe stoel, poef of bank. Want die bank moet niet alleen leuk staan, maar ook absoluut lekker zitten.
In Proefzitters vroegen we klanten in de winkel om plaats te nemen op 1 van de meubels en te delen wat ze van de zitting vinden. In korte social video’s geven winkelbezoekers hun mening over een stoel, bank, kruk of poef. Terwijl ze op de stoel zitten geven ze antwoord op de vragen: Wat vind je van de look van de stoel? Wat kan je zeggen over de zitting? En wat voor cijfer geef je de stoel?
Bekijk alle video’s van Proefzitters op de Leen Bakker TikTok:
@leenbakkernl Een vette 9!? 🤩😱 Wat vinden onze winkelbezoekers van bank Rosaly? We vroegen het ze tijdens het proefzitten #leenbakker #proefzitters #bank #nieuwebank #interieur ♬ original sound – Leen Bakker 💕
Testimonial Leen Bakker
“We hebben met The Content Department twee TikTok formats ontwikkeld en geproduceerd. De formats zaten goed op het Leen Bakker merk en zijn makkelijk opnieuw in te zetten in de toekomst. En het allerbelangrijkste – de views gaan supergoed!”
– Kim, Digital Marketeer bij Leen Bakker.
